Genoeg over wat we allemaal kunnen:

  • Waar houden we ons momenteel mee bezig?
  • Wat hebben we zoal gedaan?

Op deze pagina kunt u een aantal van onze projecten lezen, klein of groot, voor bedrijfsleven, overheid of non-profit organisaties.

Wilt u meer weten over wat we specifiek voor u kunnen betekenen: neem contact met ons op.

Meer artikelen...

  • open DRIS

    Open DRIS

    In samenwerking met DataDisplay ontwikkeld deRoostermakers de software voor een open DRIS project in opdracht van provincie Zuid-Holland. Het open DRIS systeem is een reizigers informatie systeem dat halte borden op straat aanstuurt. Het systeem bestaat uit drie deel componenten,

     

     

    1. Dashboard, DaF, de beheer omgeving
    2. Distributie Functie, DiF, het centrale informatie systeem 
    3. Halte Functie, HaF, de halte systemen op straat

     

    deRoostermakers ontwerpt en ontwikkeld het centrale distributie centrum DiF en de dashboard functie DaF of ook wel de beheer omgeving genaamd. Tussen de deel systemen en zijn door deRoostermakers standaard koppelvlakken gedefinieerd. Het  koppelvlak tussen de DaF en de DiF gebaseerd is volgens een REST structuur opgebouwd. Het koppelvlak tussen het DiF en de HaF systemen is op een MQTT protocol uitgewerkt. Doormiddel van uitgewerkte JSON en XML schema's wordt de uitwisseling van de deelcomponenten eenvoudig, transparant en toegankelijk voor andere partijen. Met deze ontwikkeling is een eerste basis voor een openDRIS Nederland neergezet.

     

     

  • open IoT

    Open IoT

    deRoostermakers ontwikkelde afgelopen jaren aan een IoT platform voor de aansturing en beheer van alles wat een 'stekker' heeft. De focus ligt op straat kant apparatuur maar het systeem is evengoed geschikt voor beheer van machine parken. De eerste versie van het platform werd ingezet om de reisinformatie borden in provincie Zuid-Holland. Het concept is ontwikkeld vanuit de gedachte dat we alles wat een 'stekker' heeft willen kunnen aansturen en beheren, vanuit een scherm. 

    Het systeem is geschikt voor diverse protocollen en dusdanig opgezet dat nieuwe protocollen toegevoegd kunnen worden. 

    Enkele toepassingen in het systeem:

    • Actuele reisinformatie,
    • Verkeersborden, reisadvies boren,
    • Stad informatiezuilen,
    • Reclame borden,
    • Route indicatie en instructie borden,
    • Parkeer informatie borden.

    Inmiddels worden al ruim meer dan 500 verschillende systemen aangestuurd en beheerd vanuit ons IoT platform. 

  • ARP: werken naar wens met individuele roosters

    ARP: planninggereedschap met draagvlak

    ARP is een van de krachtige gereedschappen inzetbaar binnen het planproces. Niet alleen voor vervoerders, ook voor productiebedrijven biedt dit enorme voordelen in kostenbesparing en draagvlak.

    Een van de grote landelijke vervoerders, Arriva Nederland, heeft nu reeds 10 jaar onze oplossing in gebruik. ARP zorgt ervoor complexe planning technieken te kunnen verwezenlijken. ARP, maakt het mogelijk:

    Voor Arriva als bedrijf:

    • te besparen op operationele kosten
    • te besparen op planningskosten
    • te besparen op grijs- en zwart verzuim
    • en daarbij een breed gedragen planning te ondersteunen, waarbij iedereen afdoende inspraak heeft
    • waarbij wet-, regelgeving, CAO en werkafspraken automatisch worden gehandhaafd
    • met analytische rapportages en overzichten ter ondersteuning van proces, management en OR.

    Voor Arriva medewerkers:

    • werk en privé uitstekend te kunnen mengen door de mogelijkheid te krijgen eigen voorkeuren van werkmomenten vast te leggen, zonder vaste roulatie
    • waarbij informatie zoals inzet per dag, tijdstippen en contractvrije dagen makkelijk vastgelegd kunnen worden
    • en men inzicht heeft in het proces van voorkeur naar definitieve planning
    • terwijl iedereen geautomatiseerd eerlijk en transparant behandeld wordt
    • en 'haantje de voorste' niet meer of minder aandacht krijgt.

    Kortom: werken naar wens als oplossing om samen tot een werkend rooster te komen. Een perfect samenspel tussen planning en operationeel medewerker. Samen een gedragen resultaat.

  • VRI-KAR Analyse tool voor de provincies

    VRI: VerkeersRegelInstallaties en de KAR analyse tool

    Provincie Noord-Holland heeft ons gevraagd een systeem te ontwikkelen waarmee het mogelijk is grote hoeveelheden ruwe data van verkeersregelsystemen te verzamelen en te analyseren. Dit systeem is inmiddels online en verwerkt de informatie van ruim 200 verkeersregelinstallaties.  

    deRoostermakers opereert hier op de achtergrond in samenwerking met de provincie om de functionaliteit te verwezenlijken. deRoostermakers heeft hiervoor een realtime systeem ontwikkeld met een uitgebreid pakket aan gestroomlijnde bruikbare informatie. Het systeem wordt hoofdzakelijk ingezet voor de analyse binnen het openbaar vervoer. Een signaal dat Korte Afstand Radio (KAR) wordt door o.a. openbaarvervoer en hulpdiensten gebruikt om prioriteit op verkeerspleinen en doorgang bij obstakels te krijgen. Met deze tool kan een deel van het proces worden geanalyseerd, met name het effect op straat maar ook de onzuiverheden in de configuraties en afstemming tussen de systemen onderling.

  • HVS: online reisinformatie en -publicatie

    HalteVertrekStaten

    Van hardcopy busboekjes als vanouds naar naar dynamische online reisinformatie. Voor een van de grootste vervoerders in Nederland verzorgen de totale techniek achter dynamische reisinformatie en planningen van lijnen. We genereren on-the-fly actuele reisinformatie en vormen planningen tot jaarlijkse busboekjes, klaar voor de afdruk.

Wilt u meer weten over onze mogelijkheden: bel +31 (0)40 251 06 22 of neem contact met ons op.

volg ons op facebook